با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

آ

  • آداب معاشرت تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • آنتروپی تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

ا

  • اجتماع زبانی بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • اخبار جعلی فارسی تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • اخوان ثالث مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

  • ارتباطات غیرکلامی تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • ارزش کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

  • استعاره دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

  • استعاره جهتی تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • استعاره ساختاری تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • استعاره هستی‌شناختی تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • استعارۀ تصویری استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • استعارۀ مفهومی استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • استعجاز فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • اسم عام فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • الگوی تالمین سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • انگاره معنایی بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

ب

  • باور کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

  • بذله‌گویی بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

  • برنامۀ دور‌همی بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

  • بعد مذهبی کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

پ

  • پی‏یر گیرو تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • پسوند پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • پیش‌انگاری نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • پیش‌نمونگی تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

ت

  • تحلیل گفتمان مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

  • تحلیل گفتمان تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

  • تحلیل‌ گفتمان راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • تحلیل معنا مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

  • تدریس مجازی مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 9-23]

  • ترمیم مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 9-23]

  • تصریف پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • تعدد مبادی معنایی تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

  • تقابل انگاره بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

  • تک‏کنش مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • تک‏مفهوم مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • تهی‏شدگی فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • توییتر مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

ج

  • جان سرل تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

  • جنسیت تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • جنسیت تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

چ

  • چارچوب دگنان دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

ح

  • حالت پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • حوزۀ مبدأ دست دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

خ

  • خاص‏شدگی فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • خوارانگاری بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

  • خوانایی تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • خودترمیم خودآغاز مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 9-23]

  • خودکوچک‌انگاری بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

  • خوراک مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

د

  • دانش‌آموزان دختر و پسر بیرجند تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • دیدگاه فریزر نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • دستور استعاره دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

  • دوزبانگی مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

ر

  • رابین لیکاف تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • راهبردهای ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • رشد زبان مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

  • رشد نحوی مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

  • رنگ واژه تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

  • روایت بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • روان‏شناسی گفتمانی سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

ز

  • زبان تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

  • زبان بدن تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • زبان‌ ترکی پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • زبان رسانه تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • زبان زنان بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • زبانشناسی اجتماعی تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • زبانشناسی اجتماعی استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • زبانشناسی اجتماعی تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • زبان‌شناسی اجتماعی پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • زبان‌شناسی اجتماعی مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • زبان‌شناسی اجتماعی نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • زبان‌شناسی اجتماعی مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

  • زبان‌شناسی اجتماعی نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • زبان‌شناسی اجتماعی بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • زبان‌شناسی اجتماعی سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • زبان‌شناسی اجتماعی دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

  • زبان‌شناسی اجتماعی مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

  • زبان‌شناسی اجتماعی بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

  • زبان‌شناسی اجتماعی تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • زبان‌شناسی اجتماعی بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • زبان‌شناسی اجتماعی مسائل و معیارهای نام‌گذاری گونه‌های زبانی، با توجه به گونه‌های زبانی ایران [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 61-74]

  • زبان‌شناسی اجتماعی کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

  • زبان‌شناسی پیکره‌ای دستور استعاره‌های زبان‌شناختی در زبان فارسی براساس چارچوب دگنان: مطالعۀ موردی حوزۀ مبدأ «دست» [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 21-35]

  • زبان‌شناسی پیکره‌ای مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

  • زبان‏شناسی فرهنگی مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • زبان فارسی نو تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

  • زبان‏های ایران مسائل و معیارهای نام‌گذاری گونه‌های زبانی، با توجه به گونه‌های زبانی ایران [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 61-74]

س

  • سازوکار منطقی بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

  • سازوکارهای اقناع سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • سیاست مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

  • سطح پایه مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

ش

  • شاهنامه فردوسی مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • شبکه اجتماعی بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

  • شخصیت‏پردازی نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • شیرکو بیکس مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

  • شگفتی تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • شوخ‌طبعی محاوره‌ای بررسی شوخ‌طبعی محاوره‌ای در یک برنامۀ تلویزیونی: «دورهمی» [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 75-88]

ض

  • ضرب‏المثل مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

ط

  • طرح داستان نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • طرح‏وارة کاربردی مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • طرح‏واره تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • طرح‌واره احساس مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

  • طنز بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

ع

  • عشق بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • علوم اجتماعی مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

غ

  • غذای نذری کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

ف

  • فارسی محاوره‎ای نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • فاکس و یسپرسن مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 9-23]

  • فرهنگ تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

ق

  • قالی کرمان تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

  • قدرت کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

ک

  • کاربرد شناسی نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • کارتون استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • کارتون شهروندی استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • کتاب‏خوانی استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • کلیشه‌های جنسیتی _ زبانی راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • کلیله‏ودمنه بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • کنشی بررسی فرآیند مجابی در روایت‌ها‌ی عامیانۀ آذربایجانی بر اساس الگوی نشانه-معناشناسی گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 67-79]

  • کنش گفتار تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

  • کنش‏محور سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • کوید-19 تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • کودکان فارسی-ترکی‌زبان مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

  • کودکان فارسی‌زبان مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

گ

  • گرافیتی بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • گرمس بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • گفتمان سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • گفتمان بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • گفتمان روایی بررسی فرآیند مجابی در روایت‌ها‌ی عامیانۀ آذربایجانی بر اساس الگوی نشانه-معناشناسی گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 67-79]

  • گفتمان کلاسی تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • گیلان مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

  • گونه پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • گونۀ زبانی مسائل و معیارهای نام‌گذاری گونه‌های زبانی، با توجه به گونه‌های زبانی ایران [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 61-74]

  • گونۀ کرمانی تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

ل

  • لاکلا و موف مطالعۀ تطبیقی اندیشه‌های اجتماعی-سیاسی در اشعار شیرکو بیکس و مهدی اخوان ثالث بر اساس نظریۀ تحلیل گفتمان لاکلا و موف [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 99-110]

م

  • میانگین طول گفته مقایسه رشد زبان در کودکان پیش‌دبستانی فارسی‌زبان و فارسی-ترکی‌زبان با استفاده از شاخص نحوی میانگین طول گفته (MLU) [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 25-38]

  • مجاب‏سازی بررسی فرآیند مجابی در روایت‌ها‌ی عامیانۀ آذربایجانی بر اساس الگوی نشانه-معناشناسی گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 67-79]

  • مجاز مفهومی استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 95-81]

  • مخزن‏الاسرار نظامی تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • مطابقه پژوهش رده‌شناسانۀ مقولۀ حالت در چهار گونۀ زبان ترکی (آذری، خلجی، آناتولیایی و ازبکی) [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 45-56]

  • مطالعه موردی راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • معنا‏شناسی نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • معناشناسی درزمانی تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

  • معناشناسی شناختی تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

  • مفهوم‏سازی تاثیر جنسیت بر مفهوم سازی استعاری در روایت های زنانه و مردانه از جنگ تحمیلی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 89-100]

  • مفهوم‏سازی فرهنگی مفهوم‌سازی احترام میان والدین و فرزندان: بررسی زبان اجتماع در شاهنامه فردوسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 57-69]

  • مقوله‏بندی مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

  • مکالمه‏کاوی مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 9-23]

ن

  • نامة دهم تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

  • نام خاص فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • نام‌شناسی شناختی فرایند خاص‏شدگی اسامی عام حیوانات در زبان فارسی؛ مطالعه‌ای در چارچوب نام‌شناسی شناختی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 23-31]

  • نام‏گذاری مسائل و معیارهای نام‌گذاری گونه‌های زبانی، با توجه به گونه‌های زبانی ایران [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 61-74]

  • نشانه‏شناسی بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • نشانه شناسی اجتماعی کارکرد اجتماعی غذای ایرانی در مراسم آیینی-مذهبی: قدرت، باور، ارزش [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 33-41]

  • نشانه‏شناسی اجتماعی تحلیل ارتباطات غیرکلامی در مخزن‏الاسرار با تکیه بر نشانه‏شناسی اجتماعی آداب معاشرت پی‏یر گیرو [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 97-110]

  • نشانه‏معناشناسی بررسی فرآیند مجابی در روایت‌ها‌ی عامیانۀ آذربایجانی بر اساس الگوی نشانه-معناشناسی گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 67-79]

  • نشانه‏‏معنا‏شناسی بررسی جایگاه روایی حیوانات در کلیله و دمنه با رویکرد نشانه‌معناشناسی گفتمانیِ گرمس [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 53-65]

  • نظریة تسلط تحلیل مقایسه‌ای گفتمان دانش‌آموزان دختر و پسر بر اساس رویکرد تسلط رابین لیکاف: مطالعة موردی دانش‌آموزان متوسطة اول شهرستان بیرجند [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]

  • نظریه اطّلاعات تحلیل آماری اخبار جعلی فارسی مربوط به کوید-19 [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 43-60]

  • نظریه عمومی طنز کلامی بررسی الگوهای رایج در شکل‌گیری جوک در زبان فارسی براساس نظریه عمومی طنز کلامی [دوره 5، شماره 3، 1400-1401، صفحه 39-51]

  • نظریۀ پیش‌نمونه تعدد مبادی معنایی؛ نمونه‌ای از کاربرد معناشناسی پیش‌نمونه‌ای درزمانی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 29-43]

  • نفرت بررسی میزنوشته‌های دبیرستان‌های دخترانه‌ از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 37-46]

  • نقش‌نما نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • نقش‌نماهای اولیه نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • نقش‌نماهای کلامی نقش‌نماهای کلامی اولیه درفارسی محاوره‌ای [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 9-20]

  • نمایشنامۀ ارثیۀ‏ایرانی نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]

  • نهج‌البلاغه تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

و

  • واژگان اصلی مسائل و معیارهای نام‌گذاری گونه‌های زبانی، با توجه به گونه‌های زبانی ایران [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 61-74]

  • ویروس کرونا مطالعات شناختی عوامل تاثیرگذار بر احساس کاربران شبکه مجازی توییتر نسبت به کرونا: تحلیلی پیکره بنیاد براساس مبانی نظری کوچش [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 47-58]

  • ویژگی‌های سبکی تحلیل ساختاری و سبکی نامة دهم نهج‌البلاغه بر اساس نظریة کنش‌گفتار جان سرل [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 71-80]

ه

  • همگانی-ها تحلیل زبان‌شناختی رنگ‌واژه‌های قالی‌ کرمان؛نسبیت‌گرایی یا همگانی؟ [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 71-83]

  • همه گیری کرونا راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • هویت راهبرد‌های ارتباط کلامی ‌رهبران سیاسی در مهار همه‌گیری کرونا : سخنرانی‌های اعلام قرنطینه نخست‌وزیران نیوزلند و بریتانیا و صدراعظم آلمان [دوره 5، شماره 1، 1400-1401، صفحه 9-28]

  • هویت جسمیت‏یافته سازوکارهای اقناعی در برساخت گفتمانی بدن زنانه در دهة نود ایران از منظر روان‌شناسی گفتمانی [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 81-95]

  • هویت قومی مقوله بندی خوراکی، راهکاری شناختی برای هویت سازی قوم گیلک [دوره 5، شماره 2، 1400-1401، صفحه 59-70]

ی

  • یول نگاهی معنا-کاربردشناختی به پیش‌انگاری در نمایشنامۀ ارثیۀ ایرانی [دوره 5، شماره 4، 1400-1401، صفحه 9-22]